AUSZUG AKTUELLER MELDUNGEN ZUM THEMA IRAN AUS UNSEREM TÄGLICHEN NAHOST-NEWSLETTER…

  • 0

  1. Kandidatenprospekt der Unternehmen, die für die Vorstandswahl der deutschen Auslandshandelskammer Iran am 11.12.2008 in Teheran kandidieren…
    Die ganze Deutsche Großindustrie schickt ihre Vertreter in diese Kammer…!!!

    SIEHE
    http://www.honestly-concerned.org/Temp/AHK+Iran.JPG 
    SIEHE AUCH http://iran.ahk.de/fileadmin/user_upload/mitglieder-logos/Deutsche_Kandidaten251108NG.pdf
     



    •  

  2. Jungle World – Im Kleinkrieg  Deutsche Unternehmer passen sich für den Handel mit dem Iran den leicht veränderten Geschäftsbedingungen an.
    Kommentar von Markus Ströhlein
    Krisenstimmung allerorten? Von wegen: Die »wirtschaftlichen Möglichkeiten« bleiben »vielversprechend«. So sehen es zumindest die Optimisten von der »Deutsch-Iranischen Handelskam­mer« (DIHK). Der Verein lud in der vergangenen Woche zu einem Seminar mit dem Thema »Iran-Sanktionen – Praktische Auswirkungen für deutsche Unternehmen« nach Hamburg.
    Firmen, »die unsicher sind, ob und wie sich die Sanktionen auf ihre Geschäftstätigkeit auswirken«, galt die Veranstaltung. Im Juli hatte der EU-Ministerrat beschlossen, iranische Vermögen in der EU zu beschlagnahmen. Das traf vor allem die Großbank Melli, die vollständig dem iranischen Staat gehört und über die ein Großteil der Zahlungen im Import und Export getätigt wurde. Eine eigens von dieser Bank entsandte Referentin durfte die Teilnehmer des DIHK-Seminars deshalb über die »Abwicklung von Altfällen der Bank Melli« unterrichten.
      

    1. factum-magazin.chKritik am deutschen Handel mit dem Regime in Iran
      (03. Dezember 2008/fa.) – Ungeachtet der Sanktionen gegen das iranische Regime, wegen dessen Strebens nach der Atombombe, entwickelt sich das Geschäft Deutschlands mit Iran sehr gut. Für dieses Jahr wird mit einem Rekordergebnis im deutsch-iranischen Handel gerechnet.
      Am Rande einer Tagung der „Deutsch-Iranischen-Handelskammer“ in Hamburg wurde Kritik daran laut.
      Deutschland ist der mit Abstand grösste Handelspartner der iranischen Diktatur. In diesem Jahr sind die deutschen Exporte in den Iran erneut angestiegen. 2008 wird mit fünf Milliarden Euro Exportvolumen voraussichtlich ein Rekordjahr.
      Die Tagung der Deutsch-Iranischen-Handelskammer diente auch dem Zweck, interessierten Geschäftsleuten das nötige Know-How zu vermitteln, um trotz Sanktionen die Geschäfte profitabel zu gestalten.
      Zu den Referenten der Tagung zählte auch ein Vertreter der Bank Melli Iran, die sich zu 100 Prozent im Besitz des iranischen Regimes befindet und seit Juni 2008 mit EU-Sanktionen belegt wird. Geschäfte mit derartigen Unternehmen kommen somit unmittelbar der Diktatur zugute, sagen Kritiker dieser Handelspolitik.

  3. tschechien-online.org Schwarzenberg warnt Israel vor Militäraktion gegen den Iran
    Tschechiens Außenminister weilte zu offiziellem Besuch in Israel und den palästinensichen Autonomiegebieten
    Jerusalem/Prag – Der tschechische Außenminister Karel Schwarzenberg hat bei seinem offiziellem Besuch in Israel am Montag gesagt, dass eine militärische Aktion gegen den Iran in einer Katastrophe münden könnte.
    Schwarzenberg sagte das in einem Interview mit der Dienstagsausgabe der in Tel Aviv erscheinenden Zeitung Haaretz, meldet der Server Novinky.cz (Prag). Schwarzenberg mahnt in dem Interview zu außerordentlicher Vorsicht im Nahen Osten.
    „Ich verstehe, warum Israel sagt, dass alle Möglichkeiten offen sind, aber ich denke, dass jedwede bewaffnete Aktion oder Krieg (gegen den Iran) eine Katastrophe wäre“ , so der tschechische Außenamtschef. „Wenn wir an eine Tankstelle fahren, sehen wir überall Schilder, dass wir uns nicht mit offenem Feuer nähern dürfen.

  4. Jungle World – Jonny Weckerle: Interview mit Yossi Melman über das iranische Atomprogramm, die Haltung Israels und Obamas Strategie
    Der Autor und Journalist Yossi Melman berichtet für die israelische Tageszeitung Haaretz über den Iran. Als Spezialist für Geheimdienste und strategische Angelegenheiten hat er diverse Bücher verfasst, darunter die »Geschichte des Mossad«. Gemeinsam mit Meir Javedanfar veröffentlichte er dieses Jahr das Buch »The Nuclear Sphinx of Tehran: Mahmud Ahmadinejad and the State of Iran«, das sich mit dem iranischen Atomprogramm beschäftigt.

  5. RP Angst vor Irans Bombe wächst  VON JAN DIRK HERBERMANN
    Teheran gibt sein Ziel nicht auf, Uran auf industriellem Niveau anzureichern. Der Uno-Sicherheitsrat und die internationale Atomaufsicht sind tief besorgt: Offenbar will der Iran doch Atomwaffen herstellen.
    Genf. Der Iran treibt sein Atomprogramm voran und missachtet konsequent die Anordnungen des Uno-Sicherheitsrates. Das geht aus einem vertraulichen Bericht der Internationalen Atomenergiebehörde (IAEA) hervor: Die IAEA-Ermittler können die „Existenz möglicher militärischer Dimensionen“ des iranischen Nuklearprogramms nicht ausschließen. Zudem warnen Experten: Trotz Sanktionen des Sicherheitsrates gegen den Iran geraten Atomwaffen immer mehr in die Reichweite der politischen Führung des Landes. Somit finden die USA und ihre Verbündeten weiter keine wirksame Strategie gegen die Nuklearambitionen Teherans.

  6. JP Iran launches massive naval maneuver
    Former deputy defense minister Sneh: This is a drill to taking over the Gulf and blocking oil routes.

  7. merkur.de Der Allmächtige von Teheran   Präsident Achmadinedschad ist zur Hassfigur des Westens geworden. Doch das lenkt bloß ab vom einzigen Mann, der wirklich etwas zu sagen hat: Ali Chamenei. Allein mit ihm können die USA verhandeln – ein bequemerer Gesprächspartner ist er nicht. – VON AKBAR GANDSCHI
    Als der Termin für die Parlamentswahl im März 2008 näher rückte, überkamen viele Iraner nostalgische Gedanken: Wenn ein Reformer und nicht Machmud Achmadinedschad die Präsidentenwahl 2005 gewonnen hätte, wäre dann der Iran jetzt in dieser üblen Verfassung? Für Abdollah Ramesansadeh, einen früheren Regierungssprecher, ist die Situation des Iran „heute schlechter als jemals in den vergangenen fünfzig Jahren“. Iranische Oppositionsführer, westliche Journalisten und Politiker geben Achmadinedschad hauptsächlich die Schuld an den gegenwärtigen Missständen: Zensur, Korruption, die schlechte Wirtschaftslage und die Gefahr eines Angriffs durch die USA.

  8. DiePresse.comIran: „Ahmadinejad vergeudet Erdöl-Einnahmen“
    Inflation und Arbeitslosigkeit sind im Iran am höchsten Stand seit der Islamischen Revolution 1979. Die wichtigste Partei der Reformkräfte übt nun Kritik an der Wirtschaftspolitik Ahmadinejads.
    Die wichtigste Partei der Reformkräfte im Iran hat Staatspräsident Mahmoud Ahmadinejad Verschwendung der Einnahmen aus dem Erdölgeschäft vorgeworfen. Damit habe Ahmadinejad sein zentrales Wahlversprechen einer gerechten Verteilung der Öleinnahmen gebrochen, sagte der Generalsekretär der Islamischen Beteiligungsfront, Mohsen Mirdamadi, am Donnerstag bei einem Parteitag.

  9. REUTERS 49 arrested for ’satanic‘ clothes
    POLICE have arrested 49 people this week in a northern Iranian city during a crackdown on „satanic“ clothes, according to an IRNA news agency report.
    The measures are the latest in a country-wide campaign against Western cultural influence in the Islamic Republic, where strict dress codes are enforced.
    „Police confronted rascals and thugs who appeared in public wearing satanic fashions and unsuitable clothing,“ Qaemshahr city police commander
    Mahmoud Rahmani told IRNA.
    Mr Rahmani also said that five barber shops were shut and 20 more warned for „promoting Western hairstyles“.
    In the past, such crackdowns have lasted a few weeks or months, but the current campaign was launched in 2007 and has not let up.
    It includes measures against men sporting spiky „Western“ hairstyles or women wearing tight trousers and high boots.

  10. RIA Novosti – Lawrow und Miliband erörtern Situation um Iran und Probleme der Piraterie
    MOSKAU, 04. Dezember (RIA Novosti). Russlands Außenminister Sergej Lawrow und sein britischer Amtskollege David Miliband haben am Donnerstag in Helsinki die Situation um das iranische Atomprogramm und Probleme der Bekämpfung der Piraterie vor der somalischen Küste erörtert…

  11. Wiener Zeitung Heimlich trinken im Gottesstaat – In Folge des Verbots greifen viele Iraner zu gepanschtem Alkohol – Die Konsequenzen sind in vielen Fällen tödlich
    Aufzählung Iranische Ärzte orten zunehmendes Alkoholproblem.
    Aufzählung Vor kurzem starben zwölf Menschen durch gepanschte Drinks.
    Teheran/Wien. Es hätte eine außergewöhnliche Party in der südiranischen Hafenstadt Bandar Abbas werden sollen. Mit allem, was dazugehört: Mädchen ohne Kopftuch, iranische Popmusik und jede Menge Alkohol. Alles verboten, aber dennoch nicht außergewöhnlich bei Jugendpartys im Iran. Dass der „Tempel der Sünde“ (so bezeichnen die Sittenwächter solche Feste) zum Todestempel werden würde, darauf war am Mittwoch niemand gefasst. Zu perfekt war alles vorbereitet worden. Sogar ein Wachposten, der kontrolliert, ob Sittenwächter in der Nähe sind, war bezahlt worden, um in Ruhe feiern zu können.

  12. IDEA Evangelische Nachrichtenagentur – Iranerin zum Tod durch Steinigung verurteilt
    T eheran (idea) – Im Iran soll eine Frau als Strafe für Ehebruch und Mord gesteinigt werden. Wie der Internationalen Gesellschaft für Menschenrechte (IGFM) … 

  13. Berliner Umschau – Dschundallah-Terroristen ermorden 13 iranische Polizisten
    In Pakistan hat die Extremistenorganisation Dschundallah 13 iranische Polizisten hingerichtet, die Mitte Juni als Geiseln genommen worden waren. Das berichtet der iranische Nachrichtensender Press TV. Die iranischen Behörden halten sich mit Kommentaren zurück.
    Dschundallah-Kämpfer hatten am 12. Juni in der Nähe der pakistanischen Grenze 16 iranische Polizisten angegriffen und nach Pakistan verschleppt. Für die Freilassung der Geiseln forderten die Terroristen die Freilassung ihrer davor festgenommenen Mitkämpfer aus den iranischen Gefängnissen. 

  14. Berliner Umschau – Politik: Irans Parlamentschef schließt Dialog mit US-Kongress nicht aus
    Erstmals nach dem Abbruch der diplomatischen Beziehungen vor 29 Jahren stehen Iran und die USA kurz davor, Kontakte auf Parlamentsebene aufzunehmen.
    Das sagte der iranische Parlamentschef Ale Laridschani am Mittwoch in Teheran. Nach seinen Worten hat das iranische Parlament in den letzter Zeit mehrere Botschaften vom US-Kongress erhalten, in denen für einen Dialog geworben wird. Iran habe vorerst keine Antwort auf diese Vorschläge gegeben, sagte Laridschani. Man wolle abwarten, bis der designierte US-Präsident Barack Obama die Weichen für seine Iran-Politik stelle.
  15. China Internet Information Center – Iran warnt China vor Terroranschlag
    Der iranische Präsident Mahmoud Ahmadinejad hat am Dienstag in einem Fernsehprogramm China vor eventuellen Terroranschlägen gewarnt. Seiner Meinung nach planen auch in China Terroristen Angriffe der gleichen Art wie in Mumbai

    Die Terroristen, welche den Anschlag in Mumbai geplant hatten, könnten auch ein Attentat in China ausüben. Davor hatte der iranische Präsident Mahmoud Ahmadinejad am Dienstag im iranischen Fernsehsehen PressTV gewarnt. Er war der Meinung, dass solche Ereignisse die Nachwehen des Terroranschlags „9-11“ seien. Das Ziel der Terroristen sei es, eine weitere Ausdehnung der NATO nach Osten zu verhindern. Im gleichen Atemzug verurteilte der iranische Präsident, dass die von den USA geleiteten alliierten Truppen in Afghanistan ihre militärische Präsenz an der Grenzen zu Indien und China unter dem Deckmantel der Antiterror-Bekämpfung aufbauen wollten. 

  16. Deutscher Bundestag (Pressemitteilung) – Bundesregierung besorgt über weltweite Zunahme von Hinrichtungen
    Berlin: (hib/JOH) Die Bundesregierung ist besorgt über die steigende Zahl von Hinrichtungen, insbesondere von Minderjährigen, im Ländern wie Iran, …

  17. 123recht.net – EuGH hebt Kontensperre der Volksmudschaheddin des Iran erneut auf
    Das europäische Gericht Erster Instanz hat bereits zum dritten Mal eine Kontensperre aufgehoben, die von der EU gegen die Volksmudschaheddin des Iran wegen Terrorismusverdachts verhängt worden war. Die EU habe dem Gericht Informationen über die Organisation vorenthalten und damit deren Rechte auf Verteidigung verletzt, hieß es in dem am Donnerstag in Luxemburg veröffentlichten Urteil. (AZ: T-284/08)
  18. JP JPOST.COM VIDEO – Iranian TV against modern fashion


    „What is your hairstyle and look called?“ Fashion, she answers. (MEMRI)


  19. MEMRI Discussion in Iran on Possible Dialogue with U.S. – By: A. Savyon *
    Background
    During the U.S. election campaign, there were voices in Iran – especially among supporters of President Ahmadinejad – who advocated talks with the U.S. to settle the nuclear crisis. The Iranian perception was that, in return for its willingness to negotiate with the „Great Satan,“ the U.S. would recognize Iran as a fellow nuclear superpower.
    After the release of the election results, which promised a possible change in the U.S. policy towards Iran, the public debate in Iran on talks with the U.S. was stopped, and regime spokesmen – especially the old guard conservatives – stressed that there was no room for any attempts at conciliation or dialogue with America. This attitude was manifested, for example, in Iran’s rejection of the American offer to open an interest office in Tehran. The leading conservative dailies Kayhan and Jomhouri-ye Eslami likewise came out strongly against the notion of talks with the U.S., and a statement by Iran’s Supreme Leader Ali Khamenei – who said that „the hatred felt by the Iranian people for the U.S. was profound“ [1] – was meant to put an end to public discussion of the issue.

  20. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG Ahmadinejad: Mumbai Attacks A Continuation Of 9/11 Conspiracy; Iranian Daily: U.S. Behind Attacks 
    In an interview, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad said that the Mumbai terror attacks were a continuation of the 9/11 conspiracy, aimed at expanding the deployment of NATO forces in the region, and accused elements outside the region of planning the attack.  
    The Iranian daily Kayhan, which is close to Iranian Supreme Leader Ali Khamenei, stated that the U.S. was behind the Mumbai attacks. 
     
    Sources: Kayhan, Iran, December 3, 2008; Fars, Iran, December 2, 2008

  21. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG – U.S. State Department Team Will Explain U.S. Positions To Online Iranians 
    The U.S. State Department has established a special team of Farsi speakers to monitor websites and blogs in Iran, and to respond and to explain the U.S. position, particularly on the Iranian nuclear issue, on chat rooms and online forums.  
    Sources: Jomhouri-e Eslami, Iran, December 4, 2008; Fars, Parsine, Iran, December 3, 2008 


  22. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG Iranian Paper: Al-Jazeera Spreads Anti-Iran Propaganda 
    The Iranian daily Jomhouri-e Eslami stated that the Al-Jazeera network has spread anti-Iran propaganda by showing images of the Hiroshima bomb immediately after a report on a speech by Iranian President Mahmoud Ahmadinejad.  
    Source: Jomhouri-e Eslami, Iran, December 4, 2008

  23. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG – Report: 13 Iranian Hostages Executed By Oppositionist Organization 
    The Iranian news agency Fars reports that the Sunni opposition organization Jundollah has executed all 13 of the Iranian security forces personnel it captured six months ago in Balochistan, southwestern Iran, after its demand for the release of 200 of its activists in Iranian prisons was rejected.  
    Source: Fars, Iran, December 3, 2008 


  24. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG Iranian Maneuvers Reaching To Gulf Of Oman 
    Iranian Army naval deputy commander Qasem Rostamabadi has said that during the current naval maneuvers, the Iranian army is training with electronic warfare against enemy naval and aerial units; in identifying and destroying invading forces using missile boats, submarines, RPVs, and naval artillery; and in raiding coastal enemy positions from underwater vessels and destroying them using guerilla warfare.  
    He said that the maneuvers were covering a large area, reaching to the eastern Gulf of Oman. 
     
    Source: Mehr, Iran, December 3-4, 2008

  25. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG – Supreme Leader To Participate In Iran’s Student Day Ceremony 
    Iranian Supreme Leader Ali Khamenei is expected to participate, for the first time, in Iran’s Student Day ceremony, on December 6, and to speak at the Iran University of Science and Technology in Tehran. 
     
    In recent years, there have been vigorous student protests during Student Day addresses by Iranian President Mahmoud Ahmadinejad.
     
    Iranian reformist Hashem Aghajari stated that the regime was trying to turn the universities into military camps, and criticized the narrowing of free speech in academia and in the student circles in Iran. 
     
    Sources: Jomhouri-e Eslami, Iran, November 29, 2008; newspaper of student movement at Amir Kabir university, Iran, November 28, 2008; Emrooz, Iran, November 24, 2008. 


  26. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG Iranian Daily: U.S. Wants Dialogue In Order To Protect Israel 
    The Iranian daily Kayhan, which is close to Iranian Supreme Leader Ali Khamenei, stated that concern for Israel’s security interests and the weakening of Russia’s strength in the area of energy are behind the U.S.’s desire for dialogue with Iran.  
    Source: Kayhan, Iran, December 3, 2008

  27. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG – Special Internet Court To Be Set Up In Iran Following Launch Of Internet Filtering Project 
    Tehran’s deputy public prosecutor, ‎Mahmoud Salarkia, has announced that „a special court to examine electronic and computer-‎related crimes will be established.“ ‎ 
    The announcement coincides with the appropriation of a 5 billion Toman budget for a new Ministry of Communications project to filter websites and blogs. 
     
    Salarkia said, „In light of the expansion of the Internet ‎and increasing use of electronic tools and gadgets, as well as computers, crimes related to ‎these areas have increased. In order to confront such crimes, a special court will be ‎established.“ 
     
    The news followed the Majlis’s partial passage of a computer ‎crimes bill.
     
    The bill is currently awaiting final passage by the Majlis.
     
    Also, the IRGC weekly Sobh-e Sadeq recently published an article warning of „Internet imperialism“ and of the danger of a „velvet Internet ‎revolution,“ and claiming that websites inside and outside the country are conspiring ‎to overthrow the regime. 
     
    Sources: Rooz, Iran, December 3, 2008; Fars, Iran, December 1, 2008; Sobh-e Sadeq, Iran, November 11, 2008 3/11/08


  28. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG IRGC Official: Iran Is Becoming Leading Force In Middle East – Iran’s ‚Spirit Of Martyrdom‘ Prevents U.S. From Using Power Against It 
    IRGC political bureau head Yadollah Javani has stated that Iran is becoming the leading force in the Middle East, and that it is capable of turning the Middle East from American to Islamic. 
     
    He said that it was clear that the period of the American empire in the Middle East was reaching its end. 
     
    He also said that Iran’s enemies have launched „soft warfare“ against Iran, as a last resort, because they have realized that they cannot use „hard power“ against Iran. 
     
    „A vigilant leadership, powerful armed forces and spirit of martyrdom in Iran prevents the U.S. from using its hard power against the Islamic Republic,“ he added. 
     
    Javani said that the media, TV channels and other outlets are the instruments „through which the enemies are trying to launch a soft war against Iran.“ 
     
    „Some 3,000 foreign TV channels are accessible in Iran via satellite receivers and the enemies are also trying to distribute alcoholic drinks and drugs in the country,“ Javani noted.
     
    Sources; Iran, Iran, December 4, 2008; Sobh-e Sadeq, Iran, December 1, 2008

  29. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG – Reports: Ahmadinejad Government Could Be Dismantled 
    The Iranian media are reporting that the Expediency Council, headed by Hashemi Rafsanjani, the main political rival of Iranian President Mahmoud Ahmadinejad, is discussing the removal of Justice Minister Gholam Hossein Elham, who is currently serving in several positions in contravention of the constitution.
     
    If he is removed, Ahmadinejad will be forced to disband his government and ask the Majlis for confidence in a new government.
     
    Sources: Rooz, Iran, December 3, 2008; Etemad-e Mali, Iran, December 2, 2008


  30. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG Iranian Daily: Moderate Arab States Betraying Palestinians 
    The Iranian daily Jomhouri-e Eslami has called on the leaders of the moderate Arab states to present their official positions on Israel.
     
    The call came in the wake of British Foreign Secretary David Miliband’s statements regarding their promise of concern for Israel’s welfare. 
     
    The paper accused the leaders of betraying Islam, the Arabs, and the Palestinians, and stated that the Arab world would be better without them.
     
    Source: Jomhouri-e Eslami, Iran, December 2, 2008

  31. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG – Iranian University Dean: More American Academics Keen To Visit Iran 
    According to the dean of Iran’s Sharif University of Technology, the chancellors of MIT, Stanford, and Caltech have expressed their willingness to visit Iran.
     
    Sharif University dean Saeed Sohrabpour said yesterday that such a visit would prepare the ground for an exchange of students and professors between the two countries.
     
    A group of six U.S. university chancellors came to Iran last month at Sohrabpour’s invitation, visiting Isfahan as well as several universities in Tehran and Isfahan. 
     
    They included Professor Robert M. Berdahl, head of the Union of the U.S. Universities; Professor David J. Skorton, chancellor of Cornell University; Professor David W. Leeborn, chancellor of Rice University; Professor J. Bernard Machen, chancellor of Florida University; Professor C.D. Mote, chancellor of Maryland University; and Professor Jared L. Cohon, chancellor of Carnegie Mellon University 
     
    (
    See „Presidents Of U.S. Universities Visiting Iran Criticize U.S. Gov’t“ 
    Source: IRNA, Iran, December 2, 2008


  32. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG Iran To Start Naval Maneuver In Sea Of Oman Today 
    Iranian Army naval commander Habibollah Sayyari announced yesterday that Iran will begin a naval exercise today in the Sea of Oman. 
     
    Sayyari said that the six-day maneuver, codenamed „87 Unity,“ is aimed at increasing the Iranian armed forces‘ military preparedness and deterrence capability, and at testing the country’s state-of-the-art military equipment.
    Light warships, torpedo boats, light and heavy submarines, and gunboats, plus the country’s Air Force autopilot fighters and helicopters, will be employed in the war games, he said, adding that maneuvers would be carried out in three stages across an area of over 50,000 square miles.
     
    Source: Tehran Times, Iran, December 2, 2008

  33. MEMRI IRANIAN MEDIA BLOG – Ahmadinejad: ‚New Iranian Missile On The Way – Enemies Must Stay Alert‘ 
    Coinciding with the intensification in Iran’s military propaganda during Basij week ‎and Navy Day, which was accompanied by the publication of new information and ‎claims about Iran’s resources and military capabilities, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad announced Iran’s new plans to expand its missile base. 
     
    The announcement came during Ahmadinejad’s visit to the ‎annual press exhibition.
     
    According to news websites, Ahmadinejad said at the air force booth at the exhibition, „Have you heard that a new Iranian missile is on the way? The ‎enemies must stay alert.“ ‎
     
    (See
    Iranian Maj.-Gen.: Iran Capable of Firing Series of Sejil Missiles.“) ‎ 
    Source: Rooz, Iran, November 30, 2008

Hinterlasse eine Antwort